Monday, June 11, 2012

Nobody Is Born Great! Everybody Were Born Babies!

Hari ini dalam perjalanan ke pejabat, sempat mendengar CD, Pat Mesiti yang bertajuk, Building Big Business. Banyak yang dia kongsikan khususnya dalam membina satu perniagaan dengan siapa kita patut bina dan siapa patut berada dalam pasukan kita.

Antara perakara yang boleh dikongsikan adalah:

1.Perniagaan kita adalah tentang orang. Bahasa mudahnya ~ People Is Our Business! Bisnes Kita bukan menjual produk tetapi membantu Orang.

2. Kita perlu mencari atau orang-orang yang mahu menjadi SOMEBODY dalam kehidupannya. Tiada siapa yang dilahirkan hebat, semua orang dilahirkan sebagai bayi. Hakikatnya semua orang mahu menjadi SOMEBODY! Mudah kata kita kena ada impian & perlu cari orang ada impian.

3. Untuk mencapai sesuatu yang luar biasa kita perlu berusaha. Ramai orang yg inginkan kejayaan tetapi tidak mahu berusaha. Itulah sebabnya, we fail naturally but with effort we will succeed. Kita akan gagal secara semulajadi tetapi dengan usaha kita akan berjaya.

4. Orang yang paling berjaya adalah orang yang sanggup belajar. Ramai orang nak berjaya tapi tidak mahu belajar. Itu sebab dalam Herbalife kita ada banyak training yang kita boleh hadir. Ada yang percuma ada yang kena bayar. Yang penting kita sendiri mesti mahu berubah. Hadirkan diri anda ke HOM, STS, Zero2Hero, Herbalife University, Spectacular dan Extravaganza. Kita selalu beri alasan, dan selagi kita beri alasan, kita akan hidup dengan alasan kita. Terpulanglah pada kita! :)

Baru-baru ini, alhamdulillah kami telah menghadiri HOM di PWTC. Alhamdulillah bawa seoarang prospek dan selepas HOM dia terus sign up jadi distributor! Semasa HOM kali ini terasa teruja apabila melihat seorang wanita memberi testimoni. Berat asalnya 230kg! Dengan Herbalife dia berjaya turun 70Kg! Memang luarbiasa!

InsyaAllah ramai orang yg kita boleh tolong. Fokuskan usaha kita kepada membantu orang di sekeliling kita menjadi lebih sihat. Cari jalan untuk berjumpa dengan lebih ramai orang supaya kita boleh tolong lebih ramai orang. Sharing is caring!

InsyaAllah kita semua boleh jadi Great!!!

No comments:

Post a Comment