Wednesday, November 21, 2012

The WOW Factor

Alhamdulillah, Isnin lalu kami berpeluang belajar dengan distributor No 1 Malaysia, Kapten Saiful, 20K International Executive President's Team! Income dia bulan lepas RM260,000! Alhamdulillah! Bangga melihat seorang anak Melayu yang berjaya!

Banyak perkara yang Kapten Saiful kongsi pada malam semalam. Salah satu perkara yang kami belajar adalah pada pendapat kami Herbalife adalah satu perniagaan untuk mereka yang suka menolong orang dan orang yang suka memberi & bersedekah. Dalam Herbalife cara kita memberi adalah dengan berkongsi cerita kita. InsyaAllah Allah SWT akan balas. Harapannya adalah dengan cerita kita dapat memberi harapan & inspirasi kepada orang lain.

Salah satu perkara yang luar biasa yang Kapten kongsi adalah dengan Herbalife kita boleh bantu orang dapat mereka punya WOW! Apa maksudnya? Ini adalah cara Kapten meyakinkan orang lain dan juga mendapatkan orang menggunakan Herbalife.

Matlamat kita bukanlah untuk menjual produk Herbalife tetapi kita mahu semua orang gunakan produk agar jadi lebih sihat dan bertenaga. Kami sendiri sudah guna Herbalife sejak tahun 2009 dan matlamat kami adalah agar seluruh keluarga kami menggunakannya kerana kesannya amat baik.

OK, tentang WOW factor, apa yang kita buat adalah bagi orang yang baru nak mula Herbalife khususnya yang nak turunkan berat badam kita kena tolong mereka turun 4kg/bulan. Kalau ikut betul-betul, insyaAllah GERENTI boleh. Jadi kalau dia nak turun 16kg, kita target utk 4 bulan program. Jadi kita minta dia pilih samada program 1 atau 3 atau 6 bulan.

Sebelum kita mula, kita minta dia senaraikan semua masalah kesihatan yang dia ada seperti lelah, semput, sakit belakang, sakit kaki, pening, letih, cepat mengantuk dan sebagainya. InsyaAllah dia start ambil produk dengan cara yang betul, biasanya dalam 1 minggu akan dapat lihat perubahan kepada dirinya. InsyaAllah akan dapat result dan pada masa ini dia sudah boleh berkongsi testimoni dengan keluarga & rakan-rakan.

bagi orang yang nak tabah berat badan atau yang nak lebih tenaga kita hanya fokus kepada msalah kesihatan yang mereka ada dan ajar mereka untuk ambil produk cara betul. InsyaAllah akan ada kesannya.

Selalunya, orang tak dapat kesan positif adalah kerana mereka tidak disiplin. Tanggungjawab kita untuk membantu mereka selagi mereka mahu. Kita tidak boleh paksa.

InsyaAllah ada banyak lagi yang nak dikongsi di lain kali. So persoalannya, Have you had your shake today? :)

Jom kita tolong diri sendiri & keluarga kita agar lebi sihat.

No comments:

Post a Comment